Gittim Gördüm Gezdim: Melekler Adası / Tirilye

by - 00:05

 Cumartesi günü bütün ümitlerimiz tükendiği için pazar günü Melekler Adası turuna katılmakta kararsız kalmıştık. Melike'ye sorunca ''Tirilye Mudanya'dan daha güzeldir.'' dediğinden gitmeye karar verdik. Tabi gitmeden bu sefer araştırmakta istedim. Derken bir blogda bir yazıya rastladım, çok güzel şeyler yazıyordu hemen teyzeme ve Burcu'ya okudum. Yazıyı okumak isterseniz tıklamanız yeterlidir. Ardından hemen hazırlandık bu sefer ananemde bizimleydi ve yine Ünsal Kaptan Teknesiyle başladık Melekler Adası yolculuğumuza...



 Tekneden inince rehberle gezmek isteyenler iskelede toplandı ve bir dükkanın önüne götürüldük orda biri bizi karşıladı ve bilgi vermek için yan taraftaki parka götürdü. Konuşmaya başladığında benim blogda okuduklarımın aynısını söylüyordu derken ''Hasan kardeşiniz'' dediğinde anladımki o yazıda bahsedilen rehberin ta kendisiydi. Bizi gezdirmeye başladı tabi bol bol bilgide verdi. 17. YY'dan kalma bir camiiye gittiğimizde ben converselerim yüzünden girmek istemedim ve bahçede Hasan abiyle sohbet ettim. Hatta ona okuduğum o blogdaki yazıyıda okuttum, mutlu oldu. 
Ardından o da bana: 

-''Canan Tan diye bir yazar var biliyor musun?'' dedi. 

-''Tabi ki. Nerdeyse bütün kitaplarını okudum.'' dedim.

-''Yüreğim Seni Çok Sevdi romanını okudun mu? Orada Hasan ve Murat diye birilerinden bahsediyor Çamlı Kahve'yi anlatırken işte ordaki Murat hayali ama ben o Hasan'ım'' dedi.

Burcu camiiden çıkınca hemen onada söyledik Hasan abiyle o da benim gibi çok şaşırdı. Hasan abinin dediğine göre yıllar önce yine böyle bizi gezdirdiği gibi Canan Tan'ı gezdirmiş ve sonucunda bu kitapta kendine yer bulmuş. Hatta kitap çıktıktan sonra Canan Tan ona imzalı bir kitap hediye etmiş... 


1. Yıllarca postahane vazifesi görmüş olan bina bir aileye satılmış ve onlarda ellerinden geldiğince binaya bakım yapıp orada yaşıyorlarmış.

2. Bu evde daha Hasan abi küçükken bir teyze yaşarmış. Evinden bir sıva dahi düşse ertesi gün tamir edermiş o kadar bakarmış evine ama o ölünce çocukları hiç bakmamışlar tabi evde harap olmuş.

3. Taş okulun çaprazında kalan bir ev.

4. Zamanında bir Rum ölen kızı için hayrat yaptırmış. Tirilye Belediyeside tam 1 yıldır restore etmeye çalışıyormuş bu çeşmeyi.


Tirilye'yi en çoookkk merak etmemi sağlayan yerlerden biri olan Çamlı Kahve'den Tirilye sahilinin görünümü bu şekilde. Ananemi Hasan abinin annesiyle aşağıda bırakıp teyzem ve Burcu'yla tepeye Çamlı Kahve'ye çıktık. Bu güpgüzel manzara eşliğinde bir çayda içtik oohhh misss...



***



Açıkcası gönüllü rehberimiz Hasan abi bize Tirilye ve tarihi hakkında bir sürü bilgi vermiş olmasına rağmen ben size pek bişey anlatamadım ama eğer öğrenmek isterseniz o bulduğum yazıda resmen Hasan abinin ağzından çıkan her cümle yer alıyor o yüzden sizde orayı okuyabilirsiniz. Ha bide Melekler Adası denmesinin sebebi birara orada öyle bir dizi çekilmesinden dolayıymış. O kadar çok memnun ve mutluyumki Tirilye'yi görmekten ve Hasan abiyle tanışmaktan anlatamam size. Görmeyenlerin mutlaka görmesi gereken ülkemizin güpgüzel yerlerinden biri! Herkese şiddetle tavsiye ediyorum! Siz hiç Tirilye'ye gittiniz mi? Nasıl buldunuz yada buluyorsunuz? 



*Aksi belirtilmeyen bütün fotoğraflar tarafımca çekilmiştir. İzinsiz alınıp kullanılması yasaktır. Yapanlar aleyhinde hukuksal işlem başlatma hakkım saklıdır.


Kendinize iyi bakın...  :)

You May Also Like

0 Yorum

♡ Yorumlarınız için teşekkürler... ♡